Fit Together - Fittogether.com.tr
Yılbaşında Sağlıklı Beslenme


Yeni bir yılın başlangıcı olan yılbaşı, yeni hedefler, yeni umutlar, yeni kararlar, yaşam tarzı değişiklikleri ve kendimizi yenilemek için hoş bir başlangıç tarihidir. 

Yeni bir başlangıç olan yılbaşı gecesinde sağlıklı beslenme ufak ip uçları ile mümkündür. 

GÜN BOYUNCA 

Yılbaşına hazırlık için bir hafta öncesinde hafif bir beslenme programı uygulamaya başlayarak, kendimizi daha fit ve hafif hissedebiliriz. 

Yılbaşı akşamı nasıl olsa fazla yemek yeneceği fikri ile gündüz hiçbir şey yememek en büyük yanlışlardan biridir. 

Yılın son gününe dengeli bir kahvaltı ile başlayabiliriz. 1–2 dilim tam tahıllı veya çavdar, ekmeği, 1–2 dilim peynir ve mevsim sebzeleri ile hazırlanmış klasik bir kahvaltı veya süt, meyve ve yulaf ezmesi ile hazırlanmış pratik bir kahvaltı tercih edebiliriz. 

Gün boyunca kan şekerimizi dengelemek için 2-3 saat ara ile ara öğünleri tüketebiliriz. Ara öğünlerde meyve, kuruyemiş, süt, yoğurt, ayran gibi tok tutacak ama aynı zamanda da düşük enerjili olan besinleri tüketebiliriz.

Öğle yemeğinde, 1 tabak az yağlı sebze yemeği, salata ve yoğurtla beraber bir dilim tam tahıllı veya çavdar, ekmeği, tüketebiliriz. Böylece karbonhidrat, protein, yağ, posa, vitamin ve mineral bakımından dengeli ve hafif bir öğün tüketmiş oluruz.

Yılbaşı yemeğinde aşırı miktarda tüketmemek için yemeğe gitmeden önce salata ve yoğurt gibi hafif bir ara öğün yapmamızda fayda var. 

YILBAŞI SOFRASINDA 

Başlangıç olarak 1 dilim peynir, domates, salatalık ve gerçekten yemek istediğiniz mezelerden 1 tatlı kaşığı kadar alarak ve porsiyonu yinelemezsek hem tadımlık hem de doyumluk bir keyif yaşayabiliriz. 


Ana yemek olarak tercihinizi etlerden yana kullanacaksanız, fırında, buğulama veya ızgara olarak hazırlanmış derisiz ve yağsız hindi eti, et, tavuk, balık tercih edebiliriz. Yanında bol yeşil salata, ızgara veya buğulanmış sebzeler yiyebiliriz. 

Yılbaşı yemeğinde karbonhidrat yüklü pilavlar, börekler, ekmekler, dolmalardan mümkün olduğunca az tadımlık miktarda tüketebiliriz. 


Yemeklerimizi yavaş yavaş yiyerek yemek yemenin tadına varabiliriz. 

Tatlı yiyelim, yeni yıla tatlı girelim diye düşünebiliriz. Hamurlu ve şerbetli tatlılar veya kremalı yılbaşı pastası yerine, meyve, meyveli bir tatlı veya sütlü tatlı tercih edebiliriz. 

Eğer yılbaşı akşamında alkol alacaksak yemekle beraber tüketmeye özen gösterelim. Aç karnınıza alacağımız alkol çok çabuk kana kaşır, ilerleyen dakikalarda kan şekerimizde dalgalanmalara yol açarak yeme isteğimizi arttırabilir.

Alkol alırken rakı, votka, viski gibi yüksek alkollü olanların yerine şarap, şampanya veya bira gibi düşük alkollü türler tercih edilebilir. Kadınlar için en fazla 2 kadeh erkekler için de en fazla 3 kadeh gibi bir sınırlama faydalı olacaktır.

Alkol aldığınız zaman yanında bol sıvı almaya ( su, bitki ve meyve çayları, gibi ) özen gösterelim. Çünkü alkolle vücudumuza aldığımız toksinleri, vücuttan atmanın en etkili yolu bol su tüketimidir.