Fit Together - Fittogether.com.tr
Diyetlerde Açlık Krizleri ile Baş Etmenin 5 Yolu

Kilolu insanların çok önemli bir kısmı zaman zaman aşırı yemek yeme krizlerine girer. Genellikle tuz ve şeker bu krizlerde kişinin canının en fazla istediği yiyecekler oluyor.

Kişinin neden bu krizlere girdiğini incelediğimizde serotonin seviyesinin düşmesinin yemek yemek krizlerinin tetikleyicisi olduğunu görüyoruz. Bu aşırı açlık duyma ve sonrasında abartılı yemek yeme krizlerini nasıl önleyebiliriz?

Kalsiyum açısındandan zengin gıdalari tercih edin. 
Yapılan araştırmalara göre kalsiyum eksikliği açlık krizlerini tetikliyor. Günlük beslenme programınızın yeterince kalsiyum içerdiğinden emin olun. Yeşil yapraklı sebzelerin kalsiyum içerdiğini unutmayın. 

Yürüyüş yada spor yapın.
Serotonin seviyesinin yükselmesini sağlamak amacı ile yürüyüşe çıkın ve spor yapın. 

Az ve sık sık beslenin.
Uzun süre aç kalmak, kan şekerinizin çok düşmesine sebep olarak, çılgınca yemek yeme krizini tetikler. 3 ana öğüne ek olarak, 3 ara öğünde glisemik endeksi düşük gıdalar ile beslenerek kan şekeri seviyenizi dengeleyin.

Odak noktanızı değiştirin, kendinizi ödüllendirin.
Açlık krizlerine girmenin önemli bir bölümü beyindeki kimyasal değişimlerden kaynaklanırken, diğer önemli bir bölümü ise psikolojik kaynaklıdır. Bu durumlarda kendinizi gıda dışında, başka şeyler ile ödüllendirme yöntemini seçin. Örneğin kendinize sevdiğiniz bir filmin DVD’ sini yada istediğiniz bir kıyafeti almak gibi küçük ödüller verin.

Şekerden uzak durun.
Şekerin bazı kişilerde eroin bağımlılığına benzer bir bağımlılık yarattığı gözlemleniyor. Şeker tüketimi bir kaç saat sonra kişinin tekrar aç hissetmesine ve daha fazla şeker tüketmesine sebep oluyor. Canınız şeker istediğinde yüksek kalorili çikolataları yemek yerine, yeşil elma yemeyi tercih edin.